facebook

Tuesday 7 July 2015

Bengal kesayangan ku



Nama Rosses. Aku beli budak ni umur 4 bulan daripada seorang kenalan.


Ini gambar ibu bapa Rosses. Bapa Rosses ni spotted mak marble. 

Walau apa pun aku sayang Rosses ni aktif dan baik cuma mulutnye bising macam mak nenek..
Teringat waktu umurnya 7 bln dia dah mula gatal, aku apa lagi kawin kan la dgn spotted jantan.


Ni namanye abi suami Rosses. Dia ni memang jantan sejati terbukti meninggalkan kesan. Dah byk betina dia buntingkan... anak a1...
Paling tak tahan masa aku kawen kan Rosses dgn abi hari2 duk kene jerit dgn Rosses. Kadang2 takut gak aku jiran tetangga marah dgn jeritan Rosses. Yg kelakarnye masa abi nak panjat Rosses dia kene lempang terus tergolek kebawah dari tingkat 3 sangkarnye hahaha ingat senang ke nak dapat hhahaha...
Tapi abi ni bukannye mengalah dia cuba pujuk Rosses, hari2 try.. akhirnye lepas dua minggu abi berjaya jugak.😍


Lepas sebulan baru nampak tanda2 ada hasil abi. Pada mulanya ingat Rosses ni mandul perut tak naik2. Semasa dah nampak tanda2 aku bawak Rosses ni gi klinik perisa kandungannye. Alhamdullilah bunting. Tapi doktor ckp anak sekor.. sedih aku dgr 😢 takkan sekor.. doktor kata biasa first time bunting anak sikit dan tak pandai beranak. Risau gak aku bila aku takde tiba nak terberak lak dia mampos... tapi tak pe aku cuba beri perhatian dkt dia... 


Ni dia dah sebulan setengah perut dah besar... tapi aktif lari sana lari sini bergurau dgn betina si marble tu...
Sekarang penantian hari demi hari menunggu macam mana laaa rupe anak si Rosses ni.. tak sabar rasenye.. apa2 pun doa2 kan la si Rosses ni selamat melahirkan anak yg pertama lepas raya puasa ni... amin...






No comments:

Post a Comment